Bijna vieren we Pasen: een hoogdag voor onze kerk.
Op zaterdagavond 4 april staan we op de vooravond van Pasen, dat noemen we de paaswake.
We ervaren dan letterlijk de overgang van duister naar licht. De paaswake is het feest van het licht, van het water en het feest van de vreugde om Jezus’ verrijzenis.
De symbolen vuur, water en licht staan centraal en worden in deze viering met elkaar gecombineerd. Het nieuwe licht, de paaskaars, worden ontstoken en het water gewijd.
Als extra hebben we op paaswake 1 catechumeen, Joshua, die gedoopt wordt, heel speciaal!
Benieuwd hoe we dit allemaal in één viering brengen?
Dan zijn jullie van harte uitgenodigd op deze viering in de H. Hartkerk in Boom op 4 april om 20u. Onze deuren gaan open om 19.30u, zodat we zeker om 20u kunnen starten.
Deze beleving is zeker de moeite waard voor onze vormelingen, maar ook onze jongere kinderen zullen hun ogen de kost kunnen geven.
Graag tot dan!



